LIVE NATION

TAPAHTUMA ON MEDIA

 

HAASTE // Live Nation halusi tehdä tapahtumiin liittyvästä brändiyhteistyöstä ammattimaisempaa. Suomen suurin elävän viihteen tuottaja järjestää vuosittain 900 tapahtumaa, jotka tavoittavat yli miljoona kävijää.

RATKAISU // Tapahtuma purettiin auki. Sitä ryhdyttiin tarkastelemaan pidemmällä aikajanalla ennakkomarkkinoinnista tapahtuman jälkeisen kokemusten jakamiseen. Seuraavaksi tutkittiin kohderyhmiä ja niiden ostokäyttäytymistä. Kumppaneille ryhdyttiin myymään vaikeasti tavoiteltavaa yleisöä, jonka tapahtumajärjestäjä tuntee paremmin kuin kukaan muu. Käyttäydyttiin kuin media, mutta käännettiin huomio kontaktien laatuun ja niihin ainutlaatuisiin hetkiin, jotka jättävät vahvoja muistijälkiä. Presentaation lisäksi myynnin tueksi koostettiin tapahtumakohtaisia mediakortteja.