LEADER FOODS

SPONSOROINNISTA BRÄNDIKONSEPTIKSI

Leaderin kaltaiselle urheiluravinnebrändille sponsorointi on luonteva osa markkinointia. Niin luonteva, että sponsoroinnin hyödyntäminen ja brändimarkkinointi ovat lopulta yksi ja sama asia.

Leaderin ja Mätchin yhteistyö käynnistyi Jääkiekkoliiton ja Leaderin välisen yhteistyön hyödyntämisestä. Leijonien ympärille lähdettiin suunnittelemaan sisältökonseptia, mutta jo varhaisessa vaiheessa ymmärrettiin, että tekeillä on jotain suurempaa. Leaderin kaltaiselle urheiluravinnebrändille kumppanuudet ja niiden hyödyntäminen ovat markkinoinnin ydintekemistä.

Kuluttajalle haluttiin näyttää urheilijan arkea: harjoittelua, palautumista ja valmistautumista. Sieltä löytyy paitsi brändiyhteys, myös urheilijan ja kuntoilijan välinen kosketuspinta. Harjoittelusta pitää nauttia, olipa kysymys kymmenistä tai sadoista harjoitustunneista, olympiamitaleista tai omasta hyvinvoinnista. Leader on mukana huippu-urheilussa myös Olympiakomitean ja monien yksittäisten urheilijoiden kumppanina. Talliin kuuluvat mm. aitajuoksija Elmo Lakka ja hiihtäjä Joni Mäki.

Pekingin talvikisat ja jääkiekon kotikisat määrittivät kevään 2022 tekemistä. Jälkeenpäin ajateltuna menestys oli tietysti jotain sellaista, mistä kukaan ei uskaltanut ääneen haaveilla. Konseptin kannalta se ei kuitenkaan ollut välttämätöntä. Mistä voimaa -konsepti on rakennettu siten, että urheilijoiden tulokset eivät määritä sitä, vaan täydentävät tarinaa.

 

 

Leaderin paikka on kulissien takana, sillä puolella, jota perinteinen urheilumarkkinointi ja televisiokamerat eivät näytä. Korona-ajan kisoissa sisältöjä tehtiin tosin poikkeuksellisissa oloissa ja aika tiukoilla reunaehdoilla. Elettiin hetkessä. Taustalla Mätchin ja Leaderin yhteistyö on muuttunut koko ajan strategisemmaksi mainostoimistokumppanuudeksi. Leaderin brändimarkkinointia rakennetaan entistä vahvemmin kumppanuuksien ympärille, ja uusia sopimuksia solmitaan strategian ehdoilla.