MÄTCH KEHITTÄÄ TENNISLIITON KUMPPANUUSTOIMINTAA

TENNISLIITON KUMPPANUUSTOIMINNAN KEHITTÄMISTYÖSSÄ MUKANA MÄTCH

Tennisliitto ja Mätch ovat tehneet yhteistyötä kuluneen kevään ja alkukesän aikana. Yhteistyön tarkoituksena on Tennisliiton kumppanuustoiminnan ja varainhankinnan kehittäminen ja nostaminen uudelle tasolle liiton seuraavan strategiakauden 2021-2024 aikana.

Tehostaakseen kumppanuus- ja tapahtumatoimintojaan Tennisliitto perusti Tennisliitto Finland Oy:n vuonna 2018 ja viime vuonna yhtiön kautta toteutettiin esimerkiksi maaottelutapahtumat. Tennisliiton kumppanuustoiminta ja varainhankinta ovat olleet viimeisimmät vuodet kasvussa.

– Olemme onnistuneet luomaan yhteistyökumppaneidemme kanssa hyviä kokonaisuuksia viimeisimpien vuosien aikana. Haluamme jatkaa kehittymistämme ja luoda entistä enemmän arvoa niin lajia seuraaville ihmisille kuin kumppaneillemme. Tennis on tällä hetkellä hyvässä nousussa, pelaaja- ja harrastajamäärät ovat kasvussa ympäri Suomea ja huipputennis kiinnostaa yhä laajempaa yleisöä, kertoi Tennisliiton toimitusjohtaja Teemu Purho.

 

”TENNIKSELLÄ ON VAHVA IMAGO JA ERITTÄIN MIELENKIINTOINEN HARRASTAJA- JA SEURAAJAKUNTA.”

 

Mätchin Juha Jaskari ja Petteri Kyyrönen kertovat tenniksen imagon ja brändin monipuolisuuden yllättäneen – tämä määriteltiinkin lajin yhdeksi vahvuudeksi. Lajin harrastajia ja seuraajia yhdistää kehittymisen halu ja edelläkävijyys.

– Aika pian huomasimme, että vaikka yhteistäkin näkemystä tietenkin oli, kaikki oikeastaan näkivät tenniksestä eri puolia. Osa painotti pitkää perinnettä ja etikettiä, osa taas suunsa puhtaaksi puhuvia maailmantähtiä, jotka puheillansa ja teoillansa murtavat ennakkoluuloja ja muuttavat maailmaa. Joku painotti julkisuudessa näkyvää huipputennistä ja toinen laajaa tennishallit ja ulkokentät täyttävää harrastajajoukkoa. Unohtamatta lajin tasa-arvoisuutta sekä monia eri kohderyhmiä, joita se tavoittaa, sanoo Kyyrönen.

Sekä Tennisliitto että Mätch ovat olleet erittäin tyytyväisiä kehitystyöhön ja jo aikaansaatuihin asioihin.

 

”– Mätchin avulla olemme onnistuneet vahvistamaan kumppanuustoimintamme kulmakiviä ja löytämään myös uusia tulokulmia. Käymme parhaillaan kumppanuusneuvotteluita uudella konseptilla ja vastaanotto on ollut hyvää, sanoo Purho.”

 

– Sitoutuminen projektiin ja halu kehittää kumppanuusliiketoimintaa on ollut ihailtavaa. Kaikesta huokuu, että kumppanuudet ja sitä kautta myös tämä projekti ovat Tennisliitolle tärkeitä, jatkoi Kyyrönen.

Kumppaninhankinnan kehitysprojekteihin lähdettäessä me kysymme itseltämme ja oikeuksien omistajalta, että “Minkä mainostajan haasteen oikeuksien omistaja (tässä tapauksessa Tennisliitto) ratkaisee?”  Tämän asiakaslupauksen ympärille rakentuu koko konsepti. – Kyyrönen toteaa.

Mätchin Jaskari ja Kyyrönen kertovat, että tenniksen parista mainostaja tavoittaa aikaansaavia mielipidevaikuttajia, joilla on kyky ja halu viedä Suomea eteenpäin kohti avoimuutta, kansainvälisyyttä ja menestystä.

– Tenniksellä on vahva imago ja erittäin mielenkiintoinen harrastaja- ja seuraajakunta. Oikein tarjoiltuna ja hyödynnettynä niissä on valtava voimavara brändille, joka jakaa saman arvomaailman kuin tennis – brändeille, jotka pyrkivät jatkuvasti parempaan ja jotka haluavat tarjota asiakkailleen parastaan, kommentoi Jaskari.

Niin Tennisliitto kuin Mätch korostavat hyvässä kumppanuudessa jaettavan samat tavoitteet ja arvot – kun pohja on kunnossa voidaan edetä kohti sovittua maaliviivaa.

– Tennisliitonkin tapauksessa tennis mahdollistaa kumppanibrändille pääsyn erittäin mielenkiintoisen ihmisjoukon luokse, mutta kumppanuutta ei tulisi katsoa pelkkänä markkinointikanavana, vaan mahdollisuutena kasvattaa tunnettuutta, rakentaa brändiä, tehdä kauppaa ja luoda yhä tyytyväisempiä työntekijöitä ja asiakkaita, päätti Kyyrönen.

 

Lisätiedot:

Teemu Purho
Toimitusjohtaja, Tennisliitto
puh. +358 40 523 1797
teemu.purho(at)tennis.fi

Yhteyshenkilö Mätch Inc.lla
Marko Kämäräinen,
puh. +358 40 533 7556
marko(at)matchinc.fi