Zalando

KAIKKI PUOLET MUSTA

Meissä kaikissa on monta puolta. Toiset meistä tuovat näitä eri puolia eri tilanteissa rohkeammin esiin kuin toiset. Zalando sanoo, ettei muoti tunne rajoja. Havaintojen mukaan suomalaiset eivät kuitenkaan omia rajojaan pukeutumisessaan kovin helposti riko.

Zalandon tunnettuus on Suomessa hyvällä tasolla, mutta brändi-imagosta haluttiin tehdä suomalaisille lähestyttävämpi. Erityisesti Zalando halusi muuttaa mielikuvaa tyylitietoisten nuorten urbaanien keskuudessa. Tämä joukko haluaa olla individualisteja, eettisiä ja ovat tarkkoja siitä miten pukeutuvat ja ketä kuuntelevat.

RDKL Helsinki rakensi tähän tarpeeseen kumppanuuden Zalandon ja artisti Paperi T:n välille. Paperi T on tullut tunnetuksi artistina, joka mielellään kaataa raja-aitoja ja on sinut monissa rooleissaan vaikkapa runoilijana tai musiikkipäällikkönä. Mikä parasta Paperi T on halutussa kohderyhmässä erittäin arvostettu ja kunnioitettu hahmo.

Paperi T:n väri on musta. Zalandon viesti on että meissä kaikissa on monta puolta ja kannustaa tuomaan ne rohkeasti esiin. Yhtälönä näistä synnytimme konseptin ”Kaikki puolet musta”, jonka videolla Paperi T kertoi omin sanoin ja monimerkityksellisesti oman näkemyksensä.

Kampanja toteutettiin yhdessä Universal Musicin ja Duotonen kanssa.