Rajala

KUVAAJIEN TAKANA

Rajala Pro Shop on kuvaamisen markkinajohtaja Suomessa. Mutta on Rajala on muutakin kuin kamerakauppa, se on kuvaamisen asiantuntija, kuvaamisen merkityksen puolestapuhuja, ja ollut sitä kohta jo sadan vuoden ajan.

Sadan vuoden aikana kuvaaminen on muuttunut moneen kertaan. Tänä päivänä kuvataan enemmän kuin koskaan kun jonkinlainen kamera löytyy jo lähes jokaisen taskusta. Markkinaa ruuhkauttaa niin matkapuhelimet, hintavetoiset massakanavat kuin myös verkkokaupan kansainvälistyminen. Ja kilpailu totutusti kuristaa katteita.

Kuvat @ Daniel Taipale

 

Käärimme hihat. Suunnittelutyön tuloksena syntyi Rajalan uusi brändilupaus, joka kiteyttää Rajalan arvolupauksen ja historian  – ”Kuvaajien takana vuodesta 1919”. Brändiviesti korostaa Rajalan asiantuntemusta, halua auttaa kuvaajia sekä laajaa palveluvalikoimaa. Mitä kuvaaja tarvitseekaan, parhaan avun hän saa Rajalasta. Samalla viesti suuntautuu kuvaajille. Rajala on itsensä kuvaajaksi identifioivien kumppani.

Kuvaajien takana on Rajalan brändin johtoajatus ja lupaus, johon kaiken Rajalan markkinointiviestinnän tulee vastata. Selkeän lupauksen ympärille onkin ollut helppo rakentaa kampanjoita ja muita markkinointitekoja.