Nordea

AINA MUKANA

 

Pankit ovat läsnä arjessamme useammin kuin koskaan. Mobiilipankki, verkkomaksut ja lähimaksut muun muassa välittävät päivittäin lukuisia kontakteja jokaisen asiakkaan ja pankin välillä. Palvelumuotoilu on tehty jo niin sujuvaksi, että kohtaamisista on tullut ”huomaamatonta”.

Vielä huomaamattomampaa kohtaaminen asiakkaan ja pankin välillä on nuorelle pankin asiakkaalle, joka ei vielä ole sukeltanut pankin palveluiden ”syvään päähään”, opinto- tai asuntolainaneuvotteluihin. Tämä Next Generation -ryhmä kuitenkin kypsyy hyvää vauhtia pankille kriittiseksi asiakasryhmäksi.

Next Generation -kohderyhmä ovat diginatiiveja kulkien nenä kiinni matkapuhelimen ruudussa. Ja jos nenä on ruudussa, korvissa on nappikuulokkeet. Samoin kuin pankkipalveluista, myös musiikin digitaalisesta saatavuudesta on tullut tälle ryhmälle arkipäivää.

Syntyi konsepti ”Aina mukana”. Aivan kuten musiikki, myös pankki kulkee aina mukana. Niin arjessa kuin elämän isommissakin haasteissa.

Konsepti jalkautettiin monikanavaisesti lähinnä digitaalisiin kanaviin hyödyntäen mm. tubettajia ja suosikkiartisti Robinia.