KIA X VEIKKAUSLIIGA

PELTI KII!

HAASTE // Kia on Suomen nopeimmin kasvava automerkki, jonka myynnin kasvu vaatii järkisyiden rinnalle yhä enemmän tunteita. Maailmalla Kia on profiloitunut jalkapallobrändinä mm. FIFA:n kumppanina. Tämä haluttiin hyödyntää laajemmin myös Suomessa.

 

RATKAISU // Paikallisella tasolla Kian jalkapallomielikuvaa rakennettiin kaksivuotisen Veikkausliigayhteistyön kautta. Sopimusta hyödynnettiin laajasti sekä maahantuojien että jälleenmyyjien toimesta mm. sisältö- ja tapahtumamarkkinoinnin keinoilla. Kia Goes Football –konseptin alle mahtuivat myös isojen arvokisojen aikana toteutetut kampanjat, joissa EM- ja MM-kisojen tuomaa TV-näkyvyyttä hyödynnettiin paikallisesti erilaisilla jalkapallosisällöillä, mainoskampanjoilla ja taktisilla toimenpiteillä mm. erillisten kisamallien muodossa.