HALUAMME PALVELLA
Delta Auto on Suomen suurin autokauppaketju. Valtakunnallisessa yrityksessä oli päätetty panostaa paikalliseen palveluun. Ketjun sisällä olikin asetettu tavoite: parasta paikallista palvelua. Vaikka Delta oli vastikään voittanut valtakunnallisen palveluvertailun, lupaus oli iso ja sen ääneen lausuminen aiheutti epävarmuutta.
Markkinointiviestinnässä slogan käännettiin muotoon Haluamme palvella. Se kertoo Deltan asenteesta: Jos emme olekaan täydellisiä, teemme lujasti töitä tullaksemme paremmiksi. Viestistä tuli vahvempi, vaikka se ei väittänyt mitään.
Deltan mielikuvaa ryhdyttiin vahvistamaan autokauppana, joka haluaa aidosti ratkaista asiakkaan tarpeita. TV-kampanja esitteli ”palvelumuotoilijan”, ulkopuolisen konsultin, joka ilmestyi kehittämään Deltan palvelua. Tämä erikoinen hahmo sai Deltan henkilöstön loistamaan, sillä kaikki hänen ideansa oli toteutettu Deltassa jo aika päiviä sitten…